Neurolog

Przychodnia Neurologiczna Synapsis w Chojnicach

Neurolog Joanna Drat – Gzubicka to specjalista w dziedzinie diagnozowania i leczenia pacjentów ze schorzeniami centralnego i obwodowego układu nerwowego. Posiadacertyfikat Polskiego Towarzystwao Neurofizjologii Klinicznej na wykonywanie EMG -badania, które pozwala skutecznie ocenić czynność mięśni i nerwów oraz złącza nerwowo-mięśniowych. Zajmuje się także leczeniem zespołów bólowych o różnej etiologii.

Zakres leczenia

Leczenie bólów głowy
Leczenie bólów kręgosłupa,
Leczenie zespołów otępiennych ( np. choroby Alzheimera)
Leczenie choroby Parkinsona
Leczenie padaczki
Leczenie neuropatii i neuralgii
Leczenie pacjentów po udarze mózgu
Leczenie miastenii
Leczenie innych schorzeń układu nerwowego

Diagnostyka

W Poradni Neurologicznej jest możliwość przeprowadzenia specjalistycznych badań. Poradnia Synapsis w Chojnicach posiada sprzęt diagnostyczny do badań elektromiografii (EMG) i elektroneurografii (ENG). Pracownia  wyposażona jest w dwa aparaty do wykonywania tych badań: aparat Keypoint-NET firmy DANTEC i aparat Neuro-MEP.NET firmy NEUROSOFT.

Oprócz wymienionych badań wykonywane są specjalistyczne badania neurologiczne na potrzeby medycyny pracy.

Przydatne informacje

Poniżej umieszczone zostały linki do zaufanych stron zawierających informacje cenne dla osób cierpiących na schorzenia neurologiczne. Aby wejść na wskazaną stronę wystarczy kliknąć na obrazek.

Fundacja „Żyć z chorobą Parkinsona” Ta strona to źródło wiedzy dla osób dotkniętych chorobą Parkinsona i ich bliskich. Znajdują się tam odnośniki do artykułów w mediach oraz poradników opublikowanych przez Fundację.

Polskie Stowarzyszenie Ludzi Cierpiących na Padaczkę  Na stronie Stowarzyszenia znaleźć można informacje na temat samej choroby – przyczyn występowania, badań oraz instrukcję udzielania pierwszej pomocy w czasie napadu padaczkowego. Jest również poruszany aspekt społeczny związany z tą chorobą, między innymi temat zatrudnienia i rehabilitacji zawodowej, edukacji oraz udziału w życiu publicznym.

Polskie Stowarzyszenie Pomocy Osobom z Chorobą ALZHEIMERA  Celem tej organizacji jest organizowanie różnych form pomocy rodzinom i opiekunom chorych, popularyzacja i upowszechnianie wiedzy o chorobie, wymiana informacji i kształcenie osób opiekujących się chorym. Na stronie można znaleźć informacje o chorobie,  jej objawach oraz leczeniu.  Ważnym przesłaniem tej strony jest tworzenie grup wsparcia dla opiekunów. Dostępna jest linia zaufania dla chorych i ich bliskich.