Leczenie Bólu

Poradnia Leczenia Bólu w Chojnicach

Leczenie bólu ma ogromne znaczenie w poprawie komfortu życia pacjentów. Poradnia w Chojnicach specjalizuje się w leczeniu bólów różnego pochodzenia. Zapewniamy specjalistyczną diagnostykę. W leczeniu zespołów bólowych wykorzystujemy metody farmakologiczne i niefarmakologiczne, w tym blokady nerwów obwodowych, przezskórną stymulację nerwów obwodowych (TENS), Cefaly – zewnętrzny stymulator nerwu trójdzielnego (e-TNS). Współpracujemy z rehabilitantem i psychologiem. W najbliższym czasie planujemy rozszerzenie stosowanych metod leczenia o akupunkturę.

Zakres leczenia

przerywanie ostrego bólu w zespole rwy kulszowej, udowej i barkowej,
leczenie przewlekłych zespołów korzeniowych
leczenie bólów kostnych, stawowych, mięśniowo-powięziowych i innych związanych z narządem ruchu
leczenie bólów fantomowych
leczenie bólów pourazowych i pooperacyjnych
leczenie migreny i innych bólów głowy oraz bólów jamy ustnej i twarzy
leczenie bólów, których przyczyną jest choroba nowotworowa
leczenie bólów neuropatycznych ( w tym neuropatii po chemioterapii, neuropatii cukrzycowej i innych),
leczenie neuralgii ( np. nerwu trójdzielnego, międzyżebrowych)

Metody leczenia bólu

-metody farmakologiczne
-metody niefarmakologiczne
blokady nerwów obwodowych
przezskórna stymulacja nerwów obwodowych ( TENS)
Cefaly – zewnętrzny stymulator nerwu trójdzielnego ( e-TNS)

Oferujemy indywidualne podejście do każdego chorego. Wspólnie z chorym ustalamy plan terapeutyczny. Dbamy o komfort i bezpieczeństwo w czasie wykonywania poszczególnych procedur. Dzięki współdziałaniu z rehabilitantem i psychologiem osiągamy lepsze wyniki terapeutyczne w leczeniu wielu schorzeń.
W najbliższych planach mamy wprowadzenie akupunktury jako alternatywy lub uzupełnienia dotychczasowego leczenia.

Leczenie bólu – przydatne informacje

Linki do stron będących ważnym źródłem informacji dla osób zmagających się z bólem (kliknij na obrazek aby przenieść się na interesującą Cię stronę).

Polskie Towarzystwo Leczenia Bólu to szanowana w Polsce instytucja zrzeszająca osoby zajmujące się leczeniem bólu. Znajdziesz tam wiedzę fachową o postępach w badaniach nad zrozumieniem istoty bólu i jego zwalczania.

pokonajbol.pl Doskonały portal wiedzy o bólu dla osoby zainteresowanej tym tematem. W bardzo przystępny sposób przekazuje wiedzę na temat bólu różnego pochodzenia. Na stronie można znaleźć kwestionariusz do oceny bólu i skale bólu. Cenne źródło wiedzy dla pacjentów i ich rodzin, szczególnie dla chorych z chorobą nowotworową.

Szpital bez bólu to między innymi lista placówek szpitalnych zaangażowanych w akcję leczenia bólu.