Dr n. med. Joanna Drat – Gzubicka

Neurolog – specjalista neurologii i medycyny paliatywnej

Joanna Drat – Gzubicka to neurolog z dużym doświadczeniem zawodowym. Od 1999 roku prowadzi własną praktykę lekarską, a obecnie własną prywatną Poradnię Neurologiczną, Leczenia Bólu i Pracownię EMG Synapsis w Chojnicach (województwo pomorskie).

Studia medyczne ukończyła w 1997 roku. Zdała egzamin specjalizacyjny z neurologii, a następnie z medycyny paliatywnej. W 2016 roku dodatkowo ukończyła studia podyplomowe w zakresie Leczenie Bólu na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Szczególnie interesuje się diagnostyką i leczeniem zespołów bólowych oraz schorzeń nerwowo-mięśniowych. Przez cały czas podnosi swoje kwalifikacje biorąc udział w licznych kursach. Uczestniczy też w licznych krajowych i międzynarodowych konferencjach, sympozjach i szkoleniach, w tym rekomendowanych przez Polskie Towarzystwo Neurologiczne. Ukończyła kurs wiroterapii onkologicznej (Rigvir) w Rydze. Posiada wiele certyfikatów potwierdzających wysokie kompetencje zawodowe jako lekarz neurolog (niektóre z nich umieszczone są poniżej).

Joanna Drat-Gzubicka jest doświadczonym specjalistą w dziedzinie diagnozowania i leczenia pacjentów ze schorzeniami centralnego i obwodowego układu nerwowego. Posiada certyfikat Polskiego  Towarzystwa  Neurofizjologii Klinicznej na wykonywanie badań EMG, czyli badań, które pozwalają na ocenę czynności mięśni i nerwów oraz złącza nerwowo-mięśniowego.

Badania neurofizjologiczne ( EMG – elektromiografia i ENG – elektroneurografia)  wykonuje od 2000 roku, obecnie we własnej przychodni. Poradnia Neurologiczna i Pracownia EMG Synapsis w Chojnicach posiada wysokiej klasy aparaty diagnostyczne do tych badań: aparat Keypoint-NET firmy DANTEC i aparat Neuro-MEP.NET firmy NEUROSOFT.

Joanna Drat – Gzubicka jest również współautorką książki „Przewlekle chory w domu” – bogatego w treść podręcznika poświęconego opiece domowej nad osobami chorymi przewlekle. Ta ceniona w kręgach opieki hospicyjnej i neurologicznej publikacja łączy wiedzę z zakresu objawów i leczenia chorób z praktycznymi wskazówkami z zakresu pielęgnacji chorych. Oprócz tego Joanna Drat – Gzubicka jest również autorką prac naukowych np.  „Zaburzenia nerwowo – mięśniowe w chorobie nowotworowej”, w których łączy wiedzę z zakresu neurologii i medycyny paliatywnej.

Należy do Polskiego Towarzystwa Neurologicznego i uczestniczy w sympozjach naukowych organizowanych przez Towarzystwo.

Certyfikaty

Stetoskop_badanie _lekarskie